ODMD Başkanı Ali Haydar Bozkurt ÖTV konusunda uyarı yaptı: Sistem Geçici Çözümlerle Sürdürülemez
24 Temmuz’da Resmî Gazete’de yayımlanan yeni ÖTV düzenlemesiyle otomobillere uygulanan vergi oranları artırıldı. ODMD Başkanı Ali Haydar Bozkurt, sistemin motor hacmine dayalı yapısıyla sürdürülemez olduğunu ve kalıcı çözümler gerektiğini vurguladı.
Resmî Gazete’nin 24 Temmuz 2025 tarihli sayısında yayımlanan 32965 sayılı kararla, Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) Kanunu’na ekli listede yer alan bazı mallar için uygulanan ÖTV oranları ve matrahlar yeniden belirlendi. Kararla birlikte otomotiv sektörüne yönelik vergi oranlarında artışa gidilirken, sisteme yeni kademeler eklendi. Plug-in hibrit araçlar da daha yüksek oranda vergilendirilirken, 3500 kg’ı geçmeyen arazi taşıtlarının vergi oranlarında da artış yaşandı. Ayrıca ÖTV oranlarının belirlenmesine ilişkin yetki Cumhurbaşkanı’na devredildi.
BOZKURT: MEVCUT SİSTEM KISA SÜRELİ RAHATLAMA SAĞLIYOR
Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) Başkanı Ali Haydar Bozkurt, yaptığı açıklamada ÖTV sisteminin hâlâ motor hacmine dayalı olarak sürdüğüne dikkat çekti. Yeni düzenlemenin sadece kısa vadeli bir rahatlama sunduğunu ifade eden Bozkurt, "Bu sistemin geçici çözümlerle sürdürülemeyeceği ortada. Kalıcı ve uzun vadeli bir vergi sistemine geçiş şart" dedi.
ENFLASYON MATRAH GÜNCELLEMELERİNİ ETKİSİZ KILIYOR
Bozkurt, 2022 Kasım ayında yapılan matrah güncellemesinin kısa sürede etkisini yitirdiğini hatırlatarak, benzer bir tablonun yeniden yaşanabileceğini vurguladı. Güncellenen matrahların enflasyon karşısında hızla geçerliliğini kaybettiğini belirten Bozkurt, bunun otomobillerin alt vergi dilimlerinden faydalanamamasına ve en yüksek vergi oranlarının uygulanmasına neden olduğunu söyledi.
VERGİ YÜKÜ ARTIYOR, ULAŞILABİLİRLİK AZALIYOR
Vergi oranlarındaki artışın, otomobile ulaşmayı daha da zorlaştırdığını dile getiren Bozkurt, "Şu anda otomobilin üzerinde çok yüksek bir vergi yükü var. Bizim sektör olarak temel hedefimiz otomobilin ulaşılır hale gelmesi. Vergi sisteminin de yeni teknolojileri yansıtacak şekilde kökten değiştirilmesi gerekiyor" açıklamasında bulundu.
4X4 TİCARİ ARAÇLARA GELEN ÖTV ARTIŞI SEKTÖRÜ ZORLAYACAK

Kanun değişikliğinde dikkat çeken bir diğer başlık ise 4x4 ticari araçlara yönelik yüksek vergi artışı oldu. Bu araçlarda ÖTV oranı yüzde 4’ten yüzde 50’ye çıkarıldı. Bozkurt, bu artışın özellikle ithalat sürecindeki araçlar ve teyitli siparişleri bulunan markalar için ciddi zararlar doğurabileceğini belirtti. Ayrıca, bu araçlara ihtiyaç duyan madencilik ve inşaat gibi sektörlerin de olumsuz etkileneceğini söyledi.
YENİ SİSTEM ÖNERİSİ: DAHA ADİL, DAHA ERİŞİLEBİLİR
ODMD, daha önce sunduğu öneriler doğrultusunda vergi yükünü azaltan, çağdaş ve tüketicinin otomobile ulaşımını kolaylaştıran yeni bir vergi sistemi talep ediyor. Bozkurt, devletin toplam vergi gelirlerinin azalmadığı, yükün daha adil dağıldığı ve modern araç kullanımını teşvik eden bir yapının gerekliliğine dikkat çekti. Yılın İkinci Yarısı Daha Zor Geçecek Yürürlüğe giren yeni düzenlemelerle birlikte 2025’in ikinci yarısında otomotiv sektörünün çok daha zorlu bir dönem yaşayacağı öngörülüyor. Artan vergiler, yüksek fiyatlar ve krediye erişim sorunları, satışları sınırlamaya devam edecek.
Otomobilde ÖTV Fırtınası: ÖTV Sistemi Tamamen DeğiştiOtomobil