Toyota Avrupa'da 2025’in ilk yarısında satış rekoru kırdı
Toyota Motor Europe, 2025’in ilk yarısında toplam 635 bin 328 araç satışıyla tüm zamanların en yüksek Ocak-Haziran dönemini geçirdi. Markanın satış hacmi yüzde 1 artarken, elektrikli araçlara yönelik talep dikkat çekici şekilde yükseldi.
Toyota Motor Europe (TME), 2025 yılının ilk altı ayında toplam 635.328 adetlik araç satışı gerçekleştirerek Avrupa pazarındaki daralmaya rağmen büyümeyi başardı. Yüzde 1,4’lük yıllık artış sağlayan şirket, aynı dönemde yüzde 1,54 oranında küçülen pazara kıyasla önemli bir başarı elde etti. Bu büyümede en büyük pay, Toyota ve Lexus’un elektrifikasyona odaklı ürün gamına ait oldu. Yılın ilk yarısında satılan elektrikli, hibrit ve plug-in hibrit araçların toplamı 491.197 adede ulaştı ve toplam satışların yüzde 77’sini oluşturdu.
Toyota, binek otomobil pazarında Avrupa’nın en çok satan ikinci markası olma unvanını sürdürerek 591 bin 115 adetlik satış gerçekleştirdi. Lexus ise 44 bin 213 araç satarak yıllık bazda yüzde 7’lik bir artış sağladı ve premium segmentte yüzde 2,5 pazar payına ulaştı. TME’nin hafif ticari araç markası Toyota Professional da 80.448 araç satışıyla bugüne kadarki en yüksek ilk yarıyıl performansını gösterdi.
ELEKTRİKLİ MODEL SATIŞLARI HIZLA ARTIYOR
Toyota ve Lexus’un batarya elektrikli araç satışları geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 42 arttı. Plug-in hibrit satışları yüzde 186’lık büyük bir sıçrama yaparken, tam hibrit modellerde de yüzde 2’lik artış kaydedildi. Toyota markası özelinde bakıldığında, 2025’in ilk yarısında satılan araçların yüzde 76’sı elektrifikasyonlu modellerden oluştu. Bu oran Batı Avrupa’da yüzde 79, Doğu Avrupa’da ise yüzde 59 olarak kaydedildi. Lexus tarafında elektrifikasyon oranı Batı Avrupa’da yüzde 100’e ulaştı; genel Avrupa bölgesinde ise bu oran yüzde 95 oldu. Markanın kompakt SUV modeli LBX Hybrid ve NX serisi, bu yükselişte öne çıkan modeller arasında yer aldı.
TOYOTA’NIN EN ÇOK SATANLARI DEĞİŞMEDİ

Toyota markası altında en çok tercih edilen modeller sırasıyla Yaris Cross (103 bin 580), Yaris (90 bin 549), Corolla ailesi (78 bin 920), Toyota C-HR (76 bin 432), Aygo X (50.083) ve RAV4 (43 bin 558) oldu. Elektrikli modeller arasında Yaris Cross Hybrid (103 bin .574), Toyota C-HR Hybrid ve Plug-in Hybrid (toplam 76 bin 432), Corolla Hybrid (64 bin 812) ve RAV4 Hybrid ile Plug-in Hybrid (43 bin 24) öne çıktı. Yeni Toyota C-HR Plug-in Hybrid, yüzde 272’lik satış artışıyla dikkat çekti. Toyota’nın batarya elektrikli modeli bZ4X, yılın ilk yarısında 18 bin 724 adetlik satışa ulaştı. Plug-in hibrit modellerden Prius, bin 919 adet satılırken, hidrojen yakıt hücreli model Mirai ise 233 adet satıldı.
LEXUS CEPHESİNDE YENİ MODELLER ETKİLİ OLDU

Lexus, 2025’in ilk yarısında toplamda 44 bin 213 araç satarak geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 7 büyüdü. Bu büyümede en önemli katkıyı LBX Hybrid (14 bin 757 adet) ve NX serisi (13.607 adet) sağladı. UX serisi ise 4 bin 703 adetle listeye katkı sundu. Lexus’un batarya elektrikli modeli RZ, 2 bin 521 adet satıldı. Elektrifikasyon oranı, Batı Avrupa’da yüzde 100’e ulaştı. Lexus’un en çok satan elektrifikasyonlu modelleri arasında LBX Hybrid (14 bin 757), NX Hybrid ve Plug-in Hybrid (13 bin 469), UX Hybrid ve BEV (4 bin 703) ile RX Hybrid ve Plug-in Hybrid (3 bin 679) yer aldı.
TOPLAM SATIŞ ADETLERİ
Toyota ve Lexus’un Ocak-Haziran 2025 dönemine ait toplam satış adedi 635.328 olarak kaydedildi. Bu toplam içinde Toyota 591.115, Lexus ise 44 bin 213 araç satışı gerçekleştirdi. En çok satılan modeller arasında Yaris Cross Hybrid, Toyota C-HR Plug-in Hybrid, LBX Hybrid ve bZ4X gibi elektrikli ve hibrit araçlar dikkat çekti. Toyota Motor Europe, çoklu güç ünitesi stratejisiyle Avrupa'daki karbon nötr hedeflerine adım adım ilerlerken, elektrikli ve düşük emisyonlu modellerin geniş ürün gamı sayesinde tüketici taleplerini karşılamaya devam ediyor.
Toyota yenilenen Corolla Cross Hibrit 2025 modelini Türkiye’de satışa sunduOtomobil