Yandex
05 Aralık 2025 Cuma
İstanbul
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Volkswagen ID.3 GTX FIRE+ICE seri üretime geçti

Volkswagen, ID.3 GTX FIRE+ICE modelinin seri üretimine resmen başladı. BOGNER FIRE+ICE iş birliğiyle geliştirilen özel seri yalnızca 1990 adet üretilecek.

Volkswagen ID.3 GTX FIRE+ICE seri üretime geçti

Volkswagen’in elektrikli hatchback modeli ID.3, “GTX FIRE+ICE” adıyla özel bir seriyle üretime geçti. Almanya’nın Zwickau ve Dresden tesislerinde banttan inen araç, sınırlı sayıda üretilecek ve global pazarlarda satışa sunulacak.

1990 ADETLİK SINIRLI ÜRETİM

Volkswagen, ID.3 GTX FIRE+ICE modelinin seri üretimine resmen başladı. BOGNER FIRE+ICE iş birliğiyle geliştirilen özel seri, 1990 yılında tanıtılan ve kült statüsüne ulaşan Golf II Fire and Ice modeline gönderme yapıyor. Bu sebeple yalnızca 1.990 adet üretilecek olan otomobil, Almanya’da 56.020 Euro başlangıç fiyatıyla satışa çıkacak.

GÜÇLÜ MOTOR SEÇENEKLERİ VE PERFORMANS

ID.3 GTX FIRE+ICE iki farklı motor seçeneğiyle sunuluyor: 210 kW (286 PS) ve 240 kW (326 PS). Her iki versiyon da 545 Nm tork üretiyor. Daha güçlü versiyon 0’dan 100 km/sa hıza 5,7 saniyede ulaşıyor ve elektronik sınırlama 200 km/sa’de devreye giriyor.

Standart olarak spor DCC süspansiyonla gelen model, 79 kWh net kapasiteli lityum-iyon batarya kullanıyor. 185 kW’a kadar hızlı şarj desteği sayesinde batarya %10’dan %80’e yaklaşık 26 dakikada doldurulabiliyor. WLTP ölçümlerine göre menzil ise donanıma bağlı olarak 591 km’ye kadar çıkıyor.

“SAKSONYA ORİJİNALİ” VURGUSU

Volkswagen Saksonya Yönetim Kurulu Sözcüsü Danny Auerswald, ID.3’ün bölge için taşıdığı öneme dikkat çekerek şu ifadeleri kullandı: “ID.3, Saksonya orijinalidir ve 2019 sonunda Volkswagen Grubu için elektrikli mobilite çağının başlangıcını simgeledi. Bugün Zwickau ve Dresden’de Volkswagen, Audi ve CUPRA markaları için bir milyondan fazla elektrikli araç ürettik. Bu özel modelle, 1990’lardaki sürpriz başarıyı yeniden yakalayacağımıza inanıyorum.” Volkswagen Saksonya Genel İşçi Konseyi Başkanı Uwe Kunstmann ise modelin üretime ve istihdama katkısına değinerek, “Neredeyse altı yılın ardından ID.3, Saksonya ile ayrılmaz şekilde anılıyor. Özel modeller üretmek, müşteri talebini canlı tutuyor ve üretim kapasitesini güvence altına alıyor.” dedi.

SAKSONYA’DAN DÜNYAYA

Saksonya Eyaleti Ekonomi Bakanı Dirk Panter, bu üretimin sadece otomotiv değil, bölgenin endüstriyel gücünü de simgelediğini belirtti: “Saksonya’da sadece yüksek kaliteli seri üretim yapmakla kalmıyoruz. Özel modeller, üretim tesislerimizin çeşitliliğini ve esnekliğini kanıtlıyor. Bu araçlar, ‘Made in Saxony’ etiketinin yenilikçi gücünü dünyaya taşıyor.”

ID.3’ÜN GLOBAL YOLCULUĞU

2019’dan bu yana Zwickau ve Dresden tesislerinden 350.000’den fazla ID.3 üretildi. Model bugün yaklaşık 40 ülkede satışta. Almanya’dan en uzak pazar ise 9.000 kilometre mesafedeki La Réunion Adası. Ayrıca Fransız Guyanası, Martinik ve Guadeloupe gibi pazarlarda da ID.3 müşterilerle buluşuyor. Üretilen her 10 ID.3’ten biri ise sportif GTX versiyonu oluyor.

TÜRKİYE’YE GELİR Mİ?

Volkswagen’in ID.3 model ailesini 2025 yılı içinde Türkiye pazarına sunması planlanıyor. Ancak seri üretime başlayan GTX FIRE+ICE özel versiyonu yalnızca 1990 adetle sınırlı üretileceği için her pazara ulaşması beklenmiyor. Bu nedenle Türkiye’ye gelme ihtimali düşük görünüyor. Türkiye’de satışa çıkacak olan versiyonların, daha çok standart ID.3 seçeneklerinden oluşması ve özel serilerin Avrupa merkezli pazarlara ayrılması öngörülüyor.

Otomobil Elektrikli Otomobil Volkswagen Üretim fabrika