Volvo Trucks yol güvenliğini artırmak için geliştirdiği Volvo Dinamik Direksiyon Sistemini güncelledi
Dünya genelindeki kamyon sürücülerine 2013 yılından bu yana direksiyon desteği sağlayan Volvo Trucks, Volvo Dinamik Direksiyon (Volvo Dynamic Steering) sistemini yeni bir güvenlik özelliğiyle güncelledi. Yeni nesil sistem, hem sürücü güvenliğini artırıyor hem de fiziksel yorgunluğu azaltıyor.
Volvo Dinamik Direksiyon (Volvo Dynamic Steering) sisteminin son versiyonu, ön lastikte patlama meydana geldiğinde bu durumu anında algılayarak kamyonun yoldan çıkmasını önlemeye yardımcı oluyor.
Yeni nesil Volvo Dinamik Direksiyon sistemi, ön lastikte meydana gelen patlamayı tespit edebiliyor ve bu durumu sürücüye yardımcı olarak etkisini en aza indirecek şekilde hızlıca tepki vererek kamyonun istikrarlı şekilde yoluna devam etmesini sağlıyor. Sistem, ani hava basıncı kaybının yarattığı yan kuvvetleri azaltarak aracın savrulmasını önlemeye çalışıyor.
Bu yeni özellikle birlikte, Volvo Dinamik Direksiyon sisteminin sağladığı avantajlar daha da genişletilmiş oluyor. Sistem, özellikle düşük hızda direksiyon kuvveti ihtiyacını yüzde 75’e kadar azaltabiliyor. Bu da uzun süre direksiyon başında kalan sürücüler için hem fiziksel yorgunluğu hem de stresi önemli ölçüde azaltıyor.
Volvo Trucks Trafik Güvenliği Direktörü Anna Wrige Berling, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “Patlayan bir lastik kamyonun aniden savrulmasına neden olabilir ve sonuçları ölümcül olabilir. Bu yenilik, hem sürücülerin hem de çevredeki yol kullanıcılarının güvenliğini artırıyor ve Volvo Dinamik Direksiyon sistemimizi daha da ileri taşıyor” dedi.
YOLDAN SAPMALARI ÖNLEMEYE YARDIMCI OLUYOR

Ön tekerlekte lastik patlaması meydana geldiğinde, hem patlama hem de kaçan hava, ön tekerleklerin yön değiştirmesine ve aracın yana yatmasına neden olarak kamyonun güzergâhından sapmasına yol açabiliyor. Bu gibi durumlarda herhangi bir destek sistemi bulunmazsa, sürücünün direksiyon kontrolünü anında ele alması gerekiyor; ancak istatistikler, bu senaryonun oldukça zor yönetilebileceğini gösteriyor.
Volvo Dinamik Direksiyon sistemi, sürücüye şeritte kalma konusunda destek sağlayabiliyor. Sistem, ön lastik patladığında semptomları beklemeden hızlıca tepki veriyor ve bu da potansiyel tehlikelerin önüne geçilmesini sağlıyor.
SÜRÜCÜ YORGUNLUĞUNU ve FİZİKSEL ZORLANMAYI AZALTIYOR
Volvo Dinamik Direksiyon sistemi yalnızca acil durumlara müdahale etmekle kalmıyor; aynı zamanda farklı hızlarda ve yol koşullarında sürücüye direksiyon hâkimiyeti, manevra kabiliyeti ve araç stabilitesi konusunda da destek veriyor.
Kamyon sürücülüğü, özellikle boyun, sırt ve omuz bölgelerinde uzun vadeli fiziksel rahatsızlıklara yol açabiliyor. Bu durum, uzun süre sabit oturmaktan, titreşimlere maruz kalmaktan ve farklı yol koşullarına bağlı olarak direksiyonda sürekli küçük düzeltmeler yapılmak zorunda kalınmasından kaynaklanıyor. Volvo Dinamik Direksiyon, titreşim düzeylerini azaltıyor ve direksiyon tepkisini yol durumuna göre otomatik olarak uyarlayabiliyor.
Güncellenmiş Volvo Dinamik Direksiyon sistemi, Volvo’nun FH, FH Aero, FMX ve FM modelleri için sunuluyor. Sistemle ilgili yerel erişim ve detaylı bilgiye en yakın Volvo yetkili satıcısından ulaşılabiliyor.
VOLVO DİNAMİK DİREKSİYONUNUN ÇALIŞMA PRENSİPLERİ
- İstenmeyen direksiyon hareketlerini algılayarak azaltmak.
- Yol yüzeyindeki düzensizlikleri otomatik olarak dengelemek ve titreşimleri ortadan kaldırmak.
- Aracın kayma eğilimlerini algılayarak hafif karşı direksiyon müdahalesi ile stabilite sağlamak.
- Şerit ihlallerini tespit edip sürücüye hafif karşı direksiyon hareketi ve titreşimle uyarı vermek.
- Sürücünün sırt, boyun ve omuz bölgelerine binen yükü azaltmak için sürekli direksiyon düzeltme ihtiyacını ortadan kaldırmak.
VOLVO DİNAMİK DİREKSİYON HAKKINDA DİĞER BİLGİLER
- Düşük hızlarda, direksiyon çevirmek için gereken kuvvet yaklaşık %75 oranında azalıyor. Bu da geri manevralar ve dar alanlardaki hareketler için önemli bir avantaj sağlıyor.
- Yüksek hızlarda, zayıf yol yüzeylerinde veya şiddetli yan rüzgarlarda kamyon yönünü korumaya devam ediyor.
- Sürücünün direksiyon üzerindeki tutuşu hafiflediğinde, direksiyon otomatik olarak merkezleniyor.
- Teknoloji, kamyonun hidrolik direksiyon sistemi üzerine kurulu; sistem, elektronik kontrollü bir elektrik motoru ile destekleniyor. Bu motor, direksiyon hareketlerini sürekli ayarlıyor ve gerektiğinde ek güç sağlıyor.
- Sistem, Stabilite Yardımı (Stability Assist) fonksiyonuyla birlikte çalışabiliyor. Bu özellik, kayma algılandığında hafif direksiyon yardımı ile aracı dengelemeye yardımcı oluyor.
- Ayrıca Şeritte Kalma Yardımı (Lane Keeping Assist) fonksiyonu ile entegre edilebiliyor. Bu da aracın planlanan yönünden sapması halinde sürücüyü destekliyor.
- Volvo Dinamik Direksiyon sistemine dayalı bir başka teknoloji olan Pilot Assist ise, aracın yol üzerindeki konumunu ve öndeki aracı sürekli izleyerek aktif direksiyon desteği sağlıyor ve güvenli takip mesafesini koruyor.
- Direksiyon sistemi, kişisel tercihlere göre ayarlanabiliyor. Sürücüler, farklı yol koşulları ve sürüş senaryolarına göre önceden programlanmış ayarları seçebiliyor ya da sistemi kendi ihtiyaçlarına göre özelleştirebiliyor.