Yandex
05 Aralık 2025 Cuma
İstanbul 10°
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Volvo’nun tamamen elektrikli modeli Yeni Volvo ES90 tanıtıldı

Üretim sürecinden tasarım detaylarına kadar düşük karbon ayak izi hedefiyle geliştiril Volvo’nun tamamen elektrikli modeli Yeni Volvo ES90 tanıtıldı. Yeni Volvo ES90, Avrupa enerji karışımıyla şarj edildiğinde 31 ton, rüzgâr enerjisiyle şarj edildiğinde ise 26 tonluk karbon ayak izine sahip.

Volvo’nun tamamen elektrikli modeli Yeni Volvo ES90 tanıtıldı
Volvo’nun tamamen elektrikli yeni modeli ES90, aerodinamik tasarımı, geri dönüştürülmüş malzeme kullanımı ve düşük karbon ayak iziyle öne çıkıyor.

Tamamen elektrikli olarak geliştirilen yeni Volvo ES90’ın üretimi bu yaz resmen başlayacak. İklim açısından nötr enerjiyle üretilecek olan model, sürdürülebilirlik odağında tasarlanmış bir otomobil olarak lanse edildi. Aracın tüm yaşam döngüsü boyunca karbon ayak izine katkıda bulunan süreçleri açıklayan Yaşam Döngüsü Değerlendirme (LCA) raporu da kamuoyuyla paylaşıldı.

KARBON AYAK İZİ DİĞER MODELLERDEN DAHA DÜŞÜK

Avrupa enerji karışımıyla şarj edilen yeni Volvo ES90’ın toplam karbon ayak izi 31 ton olarak hesaplanıyor. Rüzgâr enerjisiyle şarj edildiğinde bu rakam 26 tona kadar düşüyor. Bu değerler, hafif hibrit motorlu Volvo S90’a göre yaklaşık yüzde 50, şarj edilebilir hibrit versiyonuna göre ise yüzde 30 daha düşük. Yeni Volvo ES90’ın karbon ayak izi, aynı zamanda markanın diğer elektrikli modelleri EX40 ve EC40’tan da daha düşük seviyede.

RAPOR BAĞIMSIZ OLARAK DOĞRULANDI

Üçüncü taraf doğrulamasından geçen LCA raporu, aracın karbon ayak izine en fazla katkıda bulunan malzeme ve üretim süreçlerini ortaya koyuyor. Rapor, sera gazı emisyonlarını temel alıyor ve ham madde çıkarımından üretime, kullanım sürecinden aracın ömrünün sonuna kadar tüm aşamaları kapsıyor.

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİKTE YASAL ZORUNLULUĞUN ÖTESİNE GEÇİLİYOR

Volvo Cars, ilk tamamen elektrikli otomobilini 2019 yılında tanıttığında, küresel ölçekteki tüm elektrikli modelleri için LCA raporu yayımlayacağını açıklamıştı. Bu adımın amacı, tüketicilerin elektrikli otomobil tercihi yaparken daha bilinçli kararlar almasını sağlamak olarak belirtiliyor. Bugüne kadar yayımlanan LCA raporları EX40, EC40, EX30, EX90 ve ES90 modellerini kapsıyor.

YENİ TEKNOLOJİLER ve HAFİF YAPI İLE VERİMLİLİK ARTIYOR

Volvo’nun tamamen elektrikli modeli Yeni Volvo ES90 tanıtıldı - Resim : 1

Yeni Volvo ES90 yalnızca elektrikli motoruyla değil, aynı zamanda teknolojik yapısıyla da dikkat çekiyor. Model, markanın yeni 800 voltluk elektrik sistemini kullanan ilk araç olarak öne çıkıyor. Bu sistem, daha hafif bileşenlerle aracın toplam ağırlığını düşürerek hem şarj süresini hem de enerji verimliliğini iyileştiriyor. Aracın aerodinamik tasarımı da verimliliği artıran bir diğer unsur; ES90, 0.25’lik sürtünme katsayısıyla bugüne kadar üretilmiş Volvo modelleri arasında en düşük değeri sunuyor.

GERİ DÖNÜŞTÜRÜLMÜŞ MALZEME KULLANIMI ARTIRILDI

Yeni Volvo ES90’ın üretiminde sürdürülebilir malzeme kullanımı öne çıkıyor. Araç, yaklaşık yüzde 29 oranında geri dönüştürülmüş alüminyum, yüzde 18 oranında geri dönüştürülmüş çelik ve yüzde 16 oranında geri dönüştürülmüş polimer ile üretiliyor. İç mekânda ise FSC sertifikalı gerçek ahşap ve geri dönüştürülmüş PET şişelerden elde edilen Nordico döşeme seçeneği sunuluyor. Ayrıca model, blokzincir teknolojisiyle geliştirilen bir batarya pasaportu ile birlikte geliyor. Bu sistem, bataryada kullanılan ham maddelerin kaynağını ve bataryanın genel durumunu takip etmeye imkân tanıyor.

AVRUPA'DA SİPARİŞE AÇILDI

Yeni Volvo ES90 modeli,2025 yaz aylarında üretim hattından çıkacak. Araç şu anda Avusturya, Belçika, Çek Cumhuriyeti, Finlandiya, Fransa, Almanya, Yunanistan, Macaristan, İtalya, Hollanda, Norveç, Polonya, Portekiz, İspanya, İsveç, İsviçre ve Birleşik Krallık’ta siparişe açıldı. Diğer pazarlara ise 2025 yılı içinde sunulması planlanıyor.

Otomobil Elektrikli Otomobil Volvo