Sorularımızı yanıtlayan Muhsin Bilyap, postmodernizm, dadaizm gibi akımların dışında olduğunu söyledi. Ziyaretçilerin eserlerinin Türk resmi olduğunu söylediğini kaydeden Bilyap, ‘Benim 1990’lardan bu yana amacım resimde yaşadığımız coğrafyaya has resimler yapmaktı’ ifadelerini kullandı
Sergi
‘Sufi Aşk-İzdüşümler Sergisi’ni anlatan Erol Kılıç sanatın bir yaratım süreci olduğunu ve her sanatçının bu süreçte aşkı yaşadığını kaydetti. Anadolu’nun imge ve sembol açısından büyük bir zenginliğe sahip olduğunu belirten Kılıç, gelenekle çağdaş sanatı buluşturmayı amaçladığını söyledi
Süleyman Kılıç, son yıllarda türkü ve ezgileriyle bilinen Malatya Arguvan’ın farklı kültürel anlatım zenginliğini ‘Heyketler-1’ ve ‘Heyketler-2’ adlı kitaplarında topladı. Kısa kısa yazılan, neşeli insan aklının ürünü gülmeceler, yörenin iç yapısının anlaşılması açısından önemli çalışmalar
Seyyit Nezir, Veysel Çolak, Metin Cengiz, Hüseyin Haydar ve Tuğrul Keskin'in 1988 yılında Broy dergisinde yayımladığı ‘Yenibütüncü Şiir Bildirisi’ doktora tezi olarak kabul edildi. Aydınlık’a konuşan Nevriye Bozdemir, Yenibütüncü şiirin öncü lirizm olduğunu söyledi.
Şiir