İthal otomobilde iki yeni karar yayınlandı. Otomobil dahil ABD ürünlerine yüzde 70’e kadar ek vergi getiren karar iptal edildi. Çin otomobillerine yüzde 50’lik ek maliyet de kaldırıldı. Bunun yerine yüzde 25-30 oranlarında yeni ek vergi kararı alındı.
İthalat
Türkiye’de yüksek ÖTV ve KDV yükü, elektrikli araçlara uygulanan vergi avantajlarının da büyük ölçüde kalkmasıyla araç fiyatlarını rekor seviyelere taşıdı. Peki durum Avrupa'da nasıl? İşte Avrupa ile Türkiye arasındaki otomobil vergileri karşılaştırması...
Otomobil
Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın imzasıyla Resmi Gazete’de yayımlanan kararla, menkul kıymet gelirlerine uygulanan düşük stopaj oranları 31 Aralık 2025’e kadar uzatıldı. Böylece devlet tahvili, Hazine bonosu, kira sertifikası ve bazı yatırım fonları gelirlerinde vergi avantajı yıl sonuna kadar sürecek.
Banka
Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek Türkiye’de vergi gelirlerinin milli gelire oranının (vergi yükü) yüzde 23,5 olduğunu, oysa Avrupa Birliği ülkelerinde bu oranın yüzde 40 olduğunu, toplumun bazı kesimlerinin beyan ettikleri ortalama gelirlerinin düşüklüğünü vurguladı.
2025 yılının ilk yarısında yapılan inceleme, izaha davet, teftiş ve gözetim faaliyetleriyle, mükellefler tarafından beyan dışı bırakılan 225,5 milyar liralık matrah farkı tespit edildi. Geçen yılın aynı dönemine göre inceleme yoluyla bulunan matrah farkı yaklaşık yüzde 180 arttı.