Aleviler de ayrıştırılıyor

Kamer Genç’i uğurladık.
Pazar günü.
İstanbul/Kartal Cemevi’nden.
Parti gibi tek kişiydi.
***
Tunceli’dendi.
Ayrılıkçılığın güçlendirildiği bir bölgeden.
Kimlikçi bölünmeyi değil Cumhuriyeti seçti.
Hemen her dönem Meclis’teydi (6 dönem).
Partisinin sırtına binerek değil.
Partisini sırtında taşıyarak.
***
Tek örnekti Doğu ve Güneydoğu’da.
Hem Cumhuriyeti savundu.
Hem de bağımsız seçim kazandı (2007).
Toprağıyla ilişkileri sağlamdı yani.
***
Kartal Cemevi bir ayna gibiydi.
Olanlar ve olmayanlarla.
***
Uğurlamaya gelenlere baktım.
Beklentilere uygun.
Bir: Kalabalık büyük. Hak ettiği gibi.
İki: Alevi camiası Kartal’a akmıştı.
Özellikle geleneksel duruşlu Aleviler.
Kırsal karakterini sürdürenler.
***
Tablonun “az”larına gelince.
Bir: Gençlik.
Vardı. Fakat yetersizdi.
Dikkat: Gelecek için işaret.
***
İki: Eğitimli tabaka.
Göze fazla çarpmadılar.
***
Bir diğer noksan:
Aydınlık’ın cemevlerine ulaşması.
Sanki görünür değildi.
***
Sonuçlar.
Bir: İlk kez Berkin Elvan’ın cenazesinde farketmiştim.
Pazar günü Kartal’da da aynı ipuçları var.
Aleviliği ayrıştırma faaliyeti mesafe almış.
Alevilikle Cumhuriyet arasına “soğukluk” koymuşlar.
***
İki: Ayrıştırma faaliyeti Avrupa merkezli.
Özellikle Fransa ve Almanya eksenli.
Aydınlarda etkili. Hemen hepsi sol/sosyalist kökenli.
***
Üç: İdeolojik tercihleri kaba bir kimlikçilik.
Temel tezleri: “Alevilik İslam dışı, Aleviler azınlıktır.”
Avrupa Birliği’nin resmi duruşu da böyle.
Alevilik Avrupa’da ayrı bir din olarak okutuluyor.
***
Dört: Siyasi tercihleri giderek netleşiyor.
Aleviliği PKK ayrılıkçılığının kuyruğuna bağladılar.
7 Haziran 2015 seçiminde etkili oldukları görüldü.
Özellikle Kürt kökenli Alevilerde.
Bazı Türkmen ocakları da akıntıya kapıldı (Hubyar Sultan).
***
Özet:
Belli ki: “Alevi meselesi” Batının yedek sorunu.
Gündemde öne çıkartılacak.
Ayrılıkçılıktan sonra, belki de içiçe.
***
Son söz: Oysa bizler ne kadar az konuşuyoruz.