05 Mayıs 2024 Pazar
İstanbul 12°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Kılıçdaroğlu kandırıldı mı, yoksa...

İsmet Özçelik

İsmet Özçelik

Gazete Yazarı

A+ A-

Altılı Masa’nın adayı Kılıçdaroğlu.

Batıcılığı” halkta hoşnutsuzluk yarattı.

Düne kadar önceliğimiz “Batı” diyordu.

Rusya’ya “NATO üyeliğimizi” hatırlatacaklardı.

Asya Rüzgârı o kadar etkili ki…

Batı yanlısı olduklarını reddediyor.

Hatta “iftira” olarak niteliyor.

Önceki gün gece 23.00’ü işaret etti.

Önemli bir proje(!) açıkladı.

Hayatımın en büyük projesi” dedi.

NEYMİŞ BU PROJE

Türkiye’yi Türk dünyası ile buluşturacakmış.

İlişkileri arşa çıkaracakmış.

Peki bu nasıl olacakmış?

Kılıçdaroğlu’nun anlatımı özetle şöyle:

Tarihi İpek Yolu’nu canlandıracağız.

Yani Türkiye’yi, Çin’e bağlayacağız.

Yeni bir ticaret ve taşıma koridoru açacağız.

Otoban, yanında çift hat demiryolu.

Yaklaşık 5 bin 500 kilometre uzunluğunda olacak.

HATTIN GÜZERGAHI

Türkiye’den çıkarak;

İran’da Tebriz ve Tahran’ı,

Türkmenistan’da Aşkabat’ı,

Özbekistan’da Taşkent’i,

Kazakistan’da da Almatı’yı geçerek Çin’e varacaksınız.

Çin’i ve koridor üzerindeki ülkeleri,

Avrupa’ya ve limanlarımıza bağlayacağız.

Türk dünyasının deniz girişi kapısı olacağız.

TİCARETİMİZ BÜYÜYECEK

İhraç mallarımızın teslimatı hızlanacak.

Transit ticaretimiz muazzam büyüyecek.

Dış ticaretimiz, en az yüzde 50 yükselecek.

Ekonomik ve stratejik önemimiz daha da artacak.

Türkiye, kendi oyununu oynayacak.

Avrupa ve Asya arasındaki ticareti kolaylaştıracağız.

Ticaret ve lojistik merkezi olacağız.

ÇİN DÜŞMANLIĞI

Buraya kadar her şey normal…

Ama sonra söyledikleri bam teli…

Çin’le iş yapacak, ama Çin’e düşman.

Ön şartını açıklamış.

Çin, Türkistan’a uyguladıkları zulmü durduracakmış.

CIA yalanları ile yol belirleyecek.

Çin’i hiç tanımadığı çok açık.

İşi çözmekten çok tıkama çabası.

Türkiye’de açık Amerikancılık çok zor.

Günümüzün Amerikancılığı,

Rusya, Çin, İran, … düşmanlığı…

AYRICA…

Açıkladığı bilgiler…

Otoban yapma sevdası…

Maliyeti yaklaşık 50 milyar dolar.

Kara yoluyla nakliye de pahalı.

Demiryolu varken gereksiz bir yatırım.

Güzergahtaki ülkeler de sıcak bakmaz.

Neyse…Hemen hatırlatalım…

Kılıçdaroğlu çok gerilerde kalmış.

Sözünü ettiği proje Türkiye için geride kaldı.

Çin açısından çok daha eski: Kuşak ve Yol.

Şu anda kuzey, orta ve güney hatları yürüyor.

Yük trenleri vızır vızır çalışıyor.

Orta hat da Türkiye’den geçiyor.

TREN FUARI

Türkiye 2005 yılında harekete geçti.

İstanbul-Almatı tren fuarı gerçekleştirdi.

Türkiye’nin güçlü firmaları vagonları kiraladı.

Özel tasarım yaptılar.

Kılıçdaroğlu’nun sözünü ettiği şehirlerde duruldu.

Türkiye’den ve ilgili ülkelerden bakanlar katıldı.

Törenler düzenlendi.

Vagonlardaki ürünler halka ve ithalatçılara tanıtıldı.

Almatı’daki törene Erdoğan ve dönemin Kazakistan Cumhurbaşkanı Nazarbayev de katıldı.

AMAÇ

Peki bu “Tren Fuarı”ndan amaç neydi?

Projenin başında Bakan Kürşad Tüzmen vardı.

Fuarı düzenleyen Bilgin Aygün’dü.

Kılıçdaroğlu’nun paylaşımı sonrası ikisiyle de konuştum.

Özetle şu bilgileri verdiler:

Orta Asya’ya ihracat kara yoluyla yapılıyordu.

Bu nedenle de maliyet çok yüksekti.

Türk sanayisi ithalata bağımlı.

En büyük tedarikçimiz Çin.

Çin’den ithalatın maliyeti de çok fazla.

İlk aşamada İstanbul-Almatı hattını esas aldık.

Demiryolu ile nakliye dörtte bir fiyatına.

Amacımız demiryolunu özendirmekti.

Eski SSCB ülkeleri ile ray hatlarımız farklı.

Van Gölü geçişi sorunlu.

Ama yine de çok kârlı…

Sonrasında hattı Çin’e uzatacaktık.

Kılıçdaroğlu’nun yeni dediği 18 yıl önceki projemiz.

NEDEN?

Kılıçdaroğlu böyle bir projeye kendi çalışmaz.

Danışmanları hazırlar, o da sunar.

Belli ki yeni diye kandırmışlar.

Ya da ince bir taktik izliyor.

Milliyetçi söylemlerle tam tersi politika…

Asya ile işbirliğini baltalamak…

Türkiye’yi yalnızlaştırmak…